25 mei 2017

Kipney pie uit Maartensdijk

Een echte steak and kidney pie
Roos is gek op kidney pie en nu was er onlangs een heel artikel in zo'n lokaal krantje dat slager Zweistra in Maartensdijk een deal was aangegaan met een zekere Paul van "Down under", Nieuw Zeeland v.w.b. de verkoop van echte Nieuw Zeelandse pies. In mijn onschuld was ik er direct van uit gegaan dat de beroemde Engelse kidney pie daar ook bij hoorde. En aangezien ik voor vandaag niets gepland had belde ik gisteren even op of ze deze kidney pie in voorraad hadden. Ik had natuurlijk weer niet goed gekeken want dan had ik op de bijgesloten foto kunnen zien dat het om verpakte pies ging en niet om verse zoals ik had verwacht. Maar goed, ik belde op en kreeg een uiterst dienstbare persoon aan de lijn die vroeg of ik "kip" bedoelde; het woord kidney was hem duidelijk onbekend, laat staan de kidney pie. Wel kip met kerrie en nog wat andere pies, maar niet die beroemde Engelse. Roos en ik spreken nu spottend over de "kipney pie". Dat was een behoorlijke tegenvaller. Maar goed dat ik even belde en niet vandaag naar Maartensdijk was gegaan, want wat mij geheel was ontgaan was dat het vandaag Hemelvaartdag is en dat alle winkels gesloten zijn.
Overigens was AH vanmiddag wel open en heb ik daar de boodschappen kunnen doen die ik nodig had, maar geen Engelse pie.

Geen opmerkingen: