22 december 2023

Wat een regen

 Dit jaar is het natste jaar sinds er gemeten wordt. Dit jaar is wereldwijd het warmste jaar sinds er gemeten wordt en waarschijnlijk al sinds vele duizenden jaren langer, waar moet dit eindigen. Roos heeft de grootste moeite om de waterstand in haar tuin in bedwang te houden en heeft stenen uit haar tuin verwijderd zodat het water weg zou kunnen lopen in de onderliggende grond. Ze zit lichtelijk in zak en as en heeft het gevoel dat haar van alles tegenzit. Desondanks is ze vandaag bij mij gekomen in de loop van de middag. Dat hadden we ook afgesproken want morgen gaan we bij Tycho en Gonnie eten.
Het is werkelijk vreselijk kloteweer de laatste weken, het regent vrijwel iedere dag. Ik wilde vanmorgen beslist even naar de markt om kippenvleugels en aardappelen voor de boerenkool in te slaan, eerste kerstdag komen Hugo en Marjorie bij mij eten en ik heb boerenkool beloofd omdat Marjorie dat zo lekker vindt. Op weg naar de markt bracht ik oud papier weg hier in de buurt en of de duvel het erom deed regende ik behoorlijk nat, was een korte bui, maar wel met veel water. Tot mijn verrassing stopte er direct achter mij een andere meneer met oud papier, net als ik met de fiets; "toen ik van huis ging scheen de zon!", zei hij lachend terwijl ik het natte papier uit mijn fietstas probeerde te halen. De papieren zak scheurde en de hengsels bleven los in mijn handen. Ik moest er om lachen maar kreeg het wel voor elkaar om alles in de container te gooien.   

Geen opmerkingen: