20 december 2023

In die storm zeker

 Dat er iets veranderd is in het klimaat kun je toch echt niet meer ontkennen, zelfs hier in NL merk je dat het grondig is veranderd. De afgelopen maanden heeft het zo veel en vaak geregend als ik in mijn hele 75 jarig bestaan niet heb meegemaakt en naar mijn gevoel is de wind ook toegenomen. Zeker vandaag wordt er voor de komende dagen een storm met de naam "Pia" verwacht met windstoten van soms 100 km/hr. Dat belooft wat en ik moet morgen met de drie kinderen van Joke op stap, althans dat heb ik beloofd. Vorig jaar heb ik ook de oppas van de twee oudsten toen nog op mij genomen maar nu is er een baby bijgekomen. Ik zie er tegenop als tegen een huis met drie kinderen in de bus, incl. kinderwagen met baby. Ik appte wat met Joke en die belde me terug en al met al valt het allemaal wel mee en zij had er alle vertrouwen in dat ik dat best zou kunnen, gaf mij alle vertrouwen, als zij denkt dat ik het wel kan, nou dan zal het wel goed komen. Maar in de loop van de nacht nam de storm behoorlijk toe en mijn gevoel van "komt wel goed" nam toch weer af. 

Geen opmerkingen: