18 december 2023

Dol op boeerenkool

 

Roos aan het boerenkool ritsen

Vorig jaar zat ik er al snel naast, bij de Vennerij was die heerlijke, kakelverse boerenkool uit hun moestuin al snel op en de boerenkool die ik in de voorafgaande tijd had kunnen scoren had ik toch vooral gedeeld met andere liefhebbers. Dat zou mij dit jaar niet weer gebeuren had ik mij voorgenomen! Ik vroeg Roos of zij wilde informeren bij Ester of er nog boerenkool was en gelukkig was dat het geval, dus vanmorgen redelijk vroeg opgestaan en met de trein van 10.00 uur naar Zwolle en door naar Dalfsen. Daar stond het busje nog niet te wachten dus had ik alle gelegenheid om niet goed op te letten en voor de vierde keer dit jaar "op m'n plaat" te gaan, maar met de bekende sierlijke judorol en een helpende hand van Roos stond ik weer op, slechts een kleine schaafwond op m'n vinger resteerde van de ongelukkige val. Ik vind het niet leuk dat ik zo makkelijk en zo vaak val. Asbjörn heeft mij al dringend geadviseerd om met van die wandelstokken te gaan wandelen, maar ook op stoepen ben ik onzeker, ik merk ook dat ik stroffel, vind het een uiterst vervelend gevolg van het ouder worden en het verdraagt zich slecht met die voorliefde van mij voor het wandelen.
Maar goed, ik was eigenlijk nauwelijks geschrokken en we stapten dan ook zonder verdere aandacht aan de salto te besteden in het busje naar Vilsteren en gingen welgemoed op weg naar onze bestemming. Ester had ons gezien en kwam kijken terwijl wij nog ons bammetje weg knaagden. We gaven aan dat we beiden graag 2 struiken boerenkool wilden inslaan naast de bekende dozen eieren. Zo gezegd, zo gedaan en Rob sneed voor ons beiden twee forse struiken af, verser kan toch niet! We gingen aan de picknick tafel aan het werk en ritsten de bladeren van de stelen zodat het volume zodanig was dat we het geheel in de rugzak konden proppen en wandelden weer verder. We waren ruimschoots op tijd om de trein terug naar Zwolle te nemen waar we afscheid namen. We hebben volop genoten van deze mooie regenloze dag, morgen weer nat alom. 

Geen opmerkingen: