07 december 2023

Francisca en Asbjörn op bezoek

 

Een selfie uit de trein

Gisteren in de trein kregen we een WhatsApp bericht van Asbjörn, hadden we uiteindelijk afgesproken dat we elkaar aanstaande zaterdag zouden treffen daar vroeg hij of de afspraak naar donderdag verplaatst zou kunnen worden. Nou ja, dat kon wel, maar waar dan? Na een boel heen en weer voorstellen werd het tot mijn genoegen bij mij op de flat, zijn moeder Francisca had een voorkeur om bij mij thuis af te spreken, een hele verrassing. Dus vanmorgen vroeg naar Bilthoven met de trein van 9 uur. Onderweg kregen we nog een selfie van Asbjörn met moeder Francisca. Bus 77 stond klaar voor vertrek dus Roos holde en vroeg de chauffeur om nog even op haar man te wachten, ik kwam aangesukkeld en bedankte de chauffeur dat hij even had gewacht: "uw vrouw zei nog, rij maar weg hoor", maakte hij de grap,waarop ik natuurlijk spits antwoordde dat ik dat wel verwacht had: "zo zijn vrouwen", hetgeen hij beaamde.
Asbjörn lekker relaxed in "De zorg" 

We waren vroeg genoeg op de flat, verwarming aangezet, koffie en thee gemaakt, rommel opgeruimd en ik kon me nog even verkleden. Ik liep hen tegemoet en al snel zaten we aan de koffie met het door hen meegebrachte stuk kersenvlaai. Was weer heel hartelijk om Francisca te zien en vertrouwd dat Asbjörn er weer was. We hadden een fijn gesprek waarin ook tal van aspecten van het KID gebeuren aan de orde kwamen. Was een heel fijne dag die Roos en ik afsloten met een maaltje boerenkool dat ik nog in de koelkast had staan en een portie griesmeelpap om de gaatjes te vullen. Nog even bridgen en bijtijds de koets in. Waren twee intensieve dagen geweest al met al. 

Geen opmerkingen: