21 december 2023

Viel uiteindelijk reuze mee

 

Fietskar met baby

Vanmorgen met de bus naar station Bilthoven en door naar Gouda, het regende weer behoorlijk, dat beloofde weer een natte dag te gaan worden. Joke belde mij terwijl ik op het station stond te wachten, ze had een nieuw plan bedacht waarbij ik een OV-huurfiets zou gaan lenen op station Gouda en dan naar haar huis fietsen, zouden we samen naar de school gaan, zij met de fietskar met baby en ik met de huurfiets en hoe dan verder was me niet duidelijk: "Pieter zegt dat je een fiets kunt huren met je OV-kaart", was tot mijn opluchting niet het geval zodat ik uiteindelijk lopend naar Joke liep. Inmiddels was het plan veranderd en uiteindelijk zou het buitengewoon makkelijk voor mij aflopen. 
Uiteindelijk gingen we met de kinderwagen met baby naar de school, gewoon met de bus en het duurde eindeloos voordat de kinderen zo ver waren en uiteindelijk kon ik met het drietal terecht in een van de kleuterklassen waar ook "juffie" aanwezig was. De twee oudsten lazen de daar uiteraard aanwezige boeken terwijl ik de klein baby Mees op schoot nam. Het verliep zo gezellig daar en ik kwam ook aan de praat met "juffie", ze bleek het heel leuk te vinden om de baby op schoot te nemen en die kleine boef vond dat zo gerieflijk dat hij in haar armen in slaap viel. Intussen was Joke vrijwel klaar met haar klus op school althans ze had even tijd om mij een boodschappen lijstje mee te geven en ik ging op weg naar de Plus voor wat boodschappen met de twee oudsten. Toen we terug kwamen begon het kerstspel waarvoor Joke had meegeholpen met voorbereiding, ik vond het gewoon roerend om dat mee te mogen maken. Na afloop gingen we met z'n allen met de bus huiswaarts en heb ik genoeglijk meegegeten met het gezin. 

Geen opmerkingen: