23 december 2022

Winterse omstandigheden

 De winter manifesteert zich deze week behoorlijk, er is zelfs geschaatst en het is behoorlijk koud. Zo reed ik gisteren met de trein door mistig landschap langs het Amsterdam Rijn kanaal, en dat was zo mooi mysterieus, echt een kunstwerk van de natuur op een ondergrond van cultuur met al die bomen kunstmatig in een rij en allemaal even hoog, ik was er echt door gefrappeerd.
Die koude is ook wel iets met een schaduwzijde zeker nu in de tijd van energieschaarste en in het kader van de energietransitie. Zo probeer ik het gebruik van energie zo veel als mogelijk te beperken, de CV doe ik slechts aan wanneer ik bezoek heb in casu wanneer Roos bij mij is, zij kan heel slechts tegen kou, veel slechter dan ik, maar hier op de flat begint het bij het vriesweer toch soms wel akelig fris te worden. Maar daar heb ik mee leren omgaan door met winterjas aan en warme trui over de knieën lekker muziek te luisteren of op de computer te bridgen. En natuurlijk die onvolprezen Inventum elektrische deken in bed!

Geen opmerkingen: