30 december 2022

Vier dagen droog gewandeld

 

Een prachtig kruisbeeld onderweg

En ook vanmorgen keek ik bij wakker worden (om kwart voor negen?!) naar buiten en zag dat het alweer een droge dag zou kunnen worden, althans het regende niet en het zag er ook niet naar uit dat het de komende uren zou gaan regenen. Dus aangekleed en naar de ontbijtzaal voor het laatste ontbijt van deze heerlijke dagen in Valkenburg bij "het Schaep" zoals wij inmiddels het fijne hotel "Schaepkens van St. Fijth" noemen. Bij het ontbijt nog even gesproken met de dame van 77 jaar die ook vandaag weer naar haar moeder van - houd je vast lezer- 104 jaar is en nog volledig bij de tijd! Ook wensten wij Jeroen en Elviera een goede thuisreis want de geplande midweek "Bridgen met Dekker" was nu echt ten einde. We pakten de rugzakken in en gingen op weg via een door Roos geproduceerde Komoot track naar bushalte Ingber. En merkwaardig genoeg opnieuw onbekende paden. Limburg blijft verrassen met al haar prachtige wandelpaden. Misschien ook door de verschillende seizoenen want het Gerendal zag er echt anders uit dan bij andere gelegenheden, maar het blijft een groot genoegen om hier vier dagen rond te lopen. Een grote verrassing was op het eind van de wandeling toen we de bushalte naderden. Roos wist "zeker" dat we naar links moesten naar Maastricht terwijl we volgens mij naar rechts moesten."Ze zal wel gelijk hebben" dacht ik ten onrechte want de bus raasde net voorbij en de tegenbus die ik even later zag droeg opschrift "Maastricht" en toen ik voor de zekerheid testte of de richting inderdaad was zoals ik eerder vermoedde waarschuwde ik Roos, die inmiddels een winkel met snuisterijen binnen was gegaan dat we zo moesten vertrekken. De bus gaat hier gelukkig vier keer per uur zodat we even later weer in konden stappen. En niet te geloven, we waren nog maar net op weg naar Maastricht of het begon te regenen. Wat hebben we een geluk gehad met het weer, daar waar het in NL toch best veel heeft geregend hebben wij geen spatje gevoeld tijdens onze vier dagen wandelen. Overigens waaide er een best koude wind vandaag recht in ons gezicht, maar dat was goed te hebben. In den Bosch namen we afscheid na een fijne midweek bridgen en vier dagen wandelen.

Geen opmerkingen: