17 december 2022

IJspret maar geen Elfstedentocht

 

IJspret alom

Mijn buurman Hisso werkt bij het KNMI in de Bilt en vanuit zijn functie contactpersoon van het KNMI voor de organisatie rond "de tocht der tochten". Nu er deze week eindelijk weer eens sprake is van een stevige ijslaag op plas en sloot kon er in ieder geval weer geschaatst worden. Ik had er al een grapje over gemaakt naar Hisso want de kans dat de Elfstedentocht ooit nog plaats zal vinden is volgens insiders minimaal, maar ja alles begint zoals deze week.
Buurman Hisso op het ijs

En zo stuurde Hisso mij vandaag een foto dat hij lekker aan het schaatsen was met een stel vrienden.
Maar overal is er deze dag sprake van ijspret en dat blijft toch wel een heel aardig en vrolijk gezicht ook al schaats ik al jaren niet meer, niet vanwege de kou, maar gewoon vanwege de leeftijd. Zo rond mijn vijftigste heb ik mijn schaatsen aan de wilgen gehangen evenals mijn hardloopschoenen. Alleen de wandelschoenen houd ik in ere.

Geen opmerkingen: