27 december 2022

Ongepland op weg

 

Geologisch monument Julianagroeve

Naar Maastricht en liefst naar Gronsveld aldus was het plan voor vandaag; we gaan weer eens vier dagen wandelen en drie avonden bridgen met Dekker bij Hotel Schaepkens van St Fijth in Valkenburg. We gaan natuurlijk vooral vanwege de wandelmogelijkheden in het fraaie Zuid Limburg, ik krijg daar nooit genoeg van. Mijn grootouders kwamen hier al vanaf de vijftiger jaren en toen ik een jaar of tien was mocht ik een keer mee, ik kom hier dus al meer dan 60 jaar en nog steeds met groot genoegen. Vandaag was droog maar wel winderig en koud weer. De voorspelling was dat het in de loop van de week erg wisselvallig zou zijn en dat de temperatuur ongewoon hoog zou worden aan het eind van de week. Dus had ik mij voorzien van veel verschillende laagjes kleding zodat ik van -5 tot 15 graden in staat zou zijn om aan de wandel te gaan. Maar de reis voorbereiden had ik achterwege gelaten zodanig dat ik buitengewoon onhandig begon in Utrecht waar de trein naar Maastricht net was vertrokken en de trein van een half uur later naar Maastricht die ik in Eindhoven nam sloot uiteraard niet aan op de bus naar Gronsveld. Nou ja, dan de plannen maar omgegooid en zo begon ik in Cadier op de halte Vendelstraat en liep een klein stukje door het Savelsbos en stak de provinciale weg over en liep met de wind achter richting Valkenburg. Het was koud en guur maar niet nat, dus prima wandelweer. Ik weet niet wat er met me aan de hand was maar ik kwam doodmoe aan in Valkenburg precies op het tijdstip dat Roos vanuit Heerlen ook daar arriveerde, dus liepen we gezamenlijk naar het hotel. Ik was rozerig van de koude wind maar ook doodmoe. Knapte wel op toen ik even op bed was gaan liggen en zeker na het eten van het zoals altijd heerlijke diner bij "het Schaep", zoals we dit voortreffelijk hotel oneerbiedig betitelen.
Maar eerst om 5 uur de kennismakingsbijeenkomst van de bridgegroep. Gezellige mensen zo te zien en dat zou ook de komende dagen blijken. We eindigden iets boven de 50% en hadden heerlijk gespeeld. Het was echt gezellig en we hadden zelfs een nazit met een stel mensen.

Geen opmerkingen: