14 december 2022

Door sprookjesland naar de Vennerij

Prachtige winterbeelden, rijp op de takken

We waren aan de late kant en de trein die we hadden gepland had ook nog eens 20 minuten vertraging zodat we de aansluiting naar Dalfsen niet haalden, daarom niet getreurd maar gewoon op weg naar de Vennerij voor eieren en boerenkool en vooral voor de prachtige wandeling, lekker met z'n tweetjes. We bereikte de Vennerij voor mijn gevoel eerder dan anders, maar dat was verbeelding natuurlijk. De boerenkool en eitjes stonden klaar voor ons. We aten onze lunch-bammetjes en op Roos' initietief liepen we via een voor ons nieuwe overweg naar de andere kant van het spoor en liepen door grotendeels onbekend gebied terug naar Dalfsen. De natuur was door de rijp op alle takken en de velden werkelijk wonderschoon, Roos kon het niet laten om voortdurend foto's te maken totdat ik het zat werd om telkens te moeten stoppen. Uiteindelijk moesten we ons nog enigszins haasten om de trein in Dalfsen op tijd te halen, die had in het zicht van het perron een zodanig groot oponthoud dat Roos de aansluiting miste en ik maar net op tijd de stoptrein naar Utrecht kon halen. We moesten haastig afscheid nemen.
Mijn fiets stond te wachten maar tot mijn verbazing kon ik eerst mijn portemonnee niet direct vinden en tot mijn nog grotere verbazing vond ik mijn fietssleuteltje ook niet, dus maar naar huis gegaan met de bus. Morgen maar met het reservesleuteltje op pad.

Geen opmerkingen: