29 december 2022

Het dichtst bij de 50%

 

Watermolen bij Gulpen

Ondanks het gesnurk van Roos werd ik volkomen uitgerust wakker zo tegen half negen. Rustig gedoucht en naar beneden voor het ontbijt waar we ons weer veel  te vol propten met alle lekkers dat daar telkens weer wordt geserveerd. Croissantjes als in Frankrijk, allerlei fantasieën in ei, gebakken spek, tal van soorten broodbeleg en kaas, en noem maar op, fruit, yoghurt, het kan niet op. Uit ervaring weet ik inmiddels dat twee van die ontbijten het maximum zijn, dan pas begin ik me te matigen, dus morgen beter, c.q. minder. En na het eten natuurlijk aan de wandel. Ik wilde graag naar Slenaken toe, was wel niet de goede richting wanneer we verstandig rekening zouden houden met de windrichting, maar wat betreft OV kwam het wel goed uit want het treintje naar Schin op Geul zou over een kwartiertje vertrekken, En zo begonnen we als vanouds in Schin. Op station Valkenburg kwamen we nog leuk in gesprek met een tweetal mensen die ons aanspraken en opmerkten dat wij "echte" wandelaars waren gezien onze stoere schoenen, Zij gingen naar Vaals en Heerlen om wat inkopen te doen. Lief stel dat bij een groep hoorde die in ons hotel verblijft. We gingen bij hen zitten en namen even later afscheid in Schin. Daar gingen we nog even naar "mijn bankje" en gingen op stap langs de Geul en verder op geleide van "Truus" en een track die Roos voor de gelegenheid had geconstrueerd. Het waaide flink en we moesten er tegenin, in de dalen ging dat nog wel, maar op de hogere delen vond ik het af en toe niet erg verantwoord vanwege het mogelijk gevaar van afwaaiend ongetakte, maar gelukkig werden we daardoor niet geplaagd. Vooral door bossen leidde onze route richting Gulpdal en Slenaken. De reisplanner meldde dat we met enige tempo verhoging de bus richting Maastricht zouden kunnen halen en dat was inderdaad het geval, Niet in dorpje Slenaken maar bij de halte bij het bruggetje over de Gulp, halte Beutenaken meen ik. Eenmaal in Maastricht bleek dat de zomerdienstregeling was ingegaan en dat we bijna een half uur zouden moeten wachten, alle reden om even te kijken of er een bus naar Valkenburg zou gaan, en ja hoor. Kwam goed uit want daardoor konden we in het centrum van Valkenburg uitstappen want Roos moest heel nodig even naar de tweedehandszaak voor een blouse. Intussen ging ik even naar de slager voor een broodje, helaas waren er geen broodjes meer, maar intussen moest ik ook heel nodig terug naar het hotel. Daar heb ik mij even later na wat zittend werk ook even ter ruste gelegd en acuut in slaap gevallen totdat Roos aan de deur van de kamer klopte. Na het diner gingen we op voor de laatste ronde bridge en net als de vorige avonden belandden we na 6 prettige rondes zo'n beetje halverwege het "veld" met rond de 50%. We hadden elkaar goed begrepen en lekker gespeeld en ik had eigenlijk voortdurend met veel plezier zitten spelen, eigenlijk alle drie de avonden wat voor mij best uitzonderlijk was. Meestal had ik de derde avond absoluut geen zin meer. Grappig genoeg waren degenen die gisteravond als laatsten eindigden met een belachelijk lage score van nog e=geen 30% vanavond eerste geworden. Leuk! We hebben na afloop nog gezellig met hen doorgepraat en min of meer afgesproken om nog een keer later af te stemmen om ergens met Dekker te gaan bridgen hetzij Nunspeet, hetzij elders.

Geen opmerkingen: