06 augustus 2020

Kleinkinddag bij Peter en Jessica

Oma Roos met de kleine Joris
Een hele onderneming, met name voor Roos om naar Papendrecht te gaan per OV, maar we wilden zo langzamerhand onze kleine Joris wel weer eens zien. Jessica is zo lief om ons regelmatig foto's van het menneke te sturen, maar dat maakt alleen maar nieuwsgierig. Roos moest al met al ruim een uur eerder van huis dan ik. We ontmoetten elkaar op Utrecht CS bij de bushalte waarvandaan bus 388 ons via het Zuid Hollands Veengebied naar Papendrecht bracht. Vanaf de halte Kennedylaan wist Roos een leuke aanlooproute; we waren keurig op tijd. 

Helemaal niet eenkennig en vooral heel vrolijk en aandachtig was onze Joris. Natuurlijk bij Roos en mij op de arm. Helaas hadden we nogal naar nieuws gehoord over de ontwikkeling van Marjorie en daar spraken we natuurlijk ook uitgebreid over. Maar zo'n klein baasje geeft zo veel reuring dat we ook daar veel aandacht aan gaven en later ook aan de werkzaamheden, de moestuinactiviteiten en dergelijke. Op zeker moment moest Peter zich echt terugtrekken voor een internationaal telefoontje voor zijn werk. In die tussentijd kreeg Joris de borst; schattig gezicht schoondochter met baby.

Daarna gingen we er weer vandoor, nu met bus 4 naar station Dordrecht en dan verder met de trein. Op station Bilthoven stond mijn fiets. Ik fietste naar de IJsbaan en stalde daar mijn fiets en liep Roos weer tegemoet. Ontmoetten we elkaaar vandaag voor de tweede keer. 'sAvonds lekker op het balkonnetje gezeten met een glaasje wijn.


Geen opmerkingen: