24 januari 2018

De "verwarming" koelde?!

'sNachts hebben we het zo ontzettend koud; alle dekens, jassen, thermo-ondergoed, warme muts ten spijt moeten we er alles aan doen om warm te blijven. Waarschijnlijk daardoor zijn we beiden behoorlijk snotterig geworden. Vandaag was er weer een groepswandeling gepland waaraan wij hebben deelgenomen; Marjon en Anne-Marie begeleidden de deelnemers door het opnieuw zo imposant mooie landschap. Het was niet zo'n zware wandeling; Roos en ik liepen te snotteren en te hoesten, maar ach, dat zou wel weer overgaan (hoopten we). Voor de volgende dag was een "fikse" wandeling gepland onder leiding van Rafa; ik gaf me ervoor op, maar Roos deed dat voor de zekerheid maar niet; bleek achteraf niet onverstandig.
Was een gezellige groep waarmee we wandelden; ik heb vrij uitvoerig met Maarten gesproken en later na afloop van de wandeling ook het glas, de canja geheven. Bij de pauzes was het lachen niet van de lucht maar wel bij de vleet.
Bij aankomst bij hotel Esmeralda hebben we aangegeven dat onze verwarming het niet deed en dat we zelfs het gevoel hadden dat hij koelde. Daarna dronken we in de gezellige hotelbar een glaasje voortreffelijke Rioja; gaan we vaker doen; heerlijke stoelen en lekkere wijn in een goede rustige ambiance.
Teruggekomen op het appartement bleek dat de ontbrekende pit van het fornuis weer in orde was; even later ging de bel voor de monteur van de verwarming; bleek dat deze op 27 graden koeling stond en niet op verwarming?! Geen wonder dat er koude lucht uitkwam en dat we het zo koud hadden gehad. Vrijwel onmiddellijk knapte de atmosfeer op en werd het aangenaam warm.
We hebben de hele nacht in canon liggen hoesten en niezen; ik heb me helaas af moeten melden voor de wandeling met Rafa; niet leuk want ik had me er echt op verheugd. Marion informeerde nog of we wel genoeg dekens hadden en of de verwarming nu functioneerde: "helemaal naar behoren", kon ik haar melden.

Geen opmerkingen: