22 april 2017

Von selben Sopf übergossen

Daar zitten we weer ha ha
Ik had geen zin om vandaag te veel te plannen en stelde Roos voor om een keer het stuk Rothaarsteig vanuit Brilon te lopen. Tenslotte hadden we dat nog steeds niet gedaan doordat we gisteren de bus hadden genomen. Opvallend veel gekwinkeleer van vogels; allemaal bloemen waaronder een geelbloeiende bosanemoon. we genoten er van. Je loopt de toch niet zo kleine stad Brilon uit via een park en komt dan bij het steile gebied waar een bron ontspringt, de Mönn bron als ik het goed heb onthouden. We weken van de Rothaarsteig af en gingen verder langs een saaie weg door een dorpje. Daar maakten we een cirkel op grond van de kaart en gingen zodanig terug dat we de saaie weg door het dorp konden vermijden. En toen kwamen we tot onze eigen verrassing - ik herkende het niet eens direct - bij de plek waar we gisteren de bus hebben genomen.
Weer bij de bron van de Mönn aangekomen stelde ik voor om even van het uitzicht te genieten vanaf een bankje. En daar werden we aangesproken door mensen die we gisteren hadden gesproken in Brilon. Mensen die net als wij graag wandelen en Europa ook wel groot genoeg vonden; "von selben Sopf übergossen", debiteerde ik in neo-Duits.
Terug in het park heb ik een jongeman gevraagd nog een foto van ons tweetjes op een bankje te maken.

Geen opmerkingen: