13 juni 2015

Weer naar Drenthe

Het leek hier alsof ik op de Hoge Venen was.
Maar de GPS gaf de Aa aan.
Die wandeling van afgelopen woensdag vond ik zo verschrikkelijk mooi dat ik het Roos wilde laten zien dus vanmorgen om 7.30 zaten we al in de trein en waren we op weg naar Anloo, de startplaats. Ik had de route opgenomen op de GPS zodat ik ook de stukken over ongebaande paden zou kunnen vinden; nou dat was maar goed ook want vanaf het begin had ik het uit m'n geheugen absoluut niet geweten en zou de reis voor niets zijn geweest. Maar nu opnieuw door het dal van het Anlooër diepje en op weg naar de Drentsche Aa. Bij de brug hebben we op het bankje ons boterhammetje opgeknaagd en toen begon het af te koelen, te waaien en tot slot zelfs een beetje te regenen; niet erg aangenaam meer. Het mooiste had ik gelukkig al aan Roos kunnen laten zien. We hebben vervolgens een verkorte weg naar de bushalte Ruigeveld in Rolde met forse snelheid gelopen en daardoor haalden we keurig de bus van 15.18 terug naar Assen.
Bij het Anlooër diepje
Het blijft prachtig langs die Aa. Volgende keer maar eens vanuit Zuidlaren naar Rolde. Ik wil dit gebied op m'n duimpje leren kennen
Ik had gisteren al gekookt; Roos heeft gezellig bij mij gegeten.
Helaas heeft het hier in de Bilt helemaal niet geregend en de tuin van Theo heeft het zo hard nodig momenteel.
Het kan niet veel mooier; wat een landschap!

Geen opmerkingen: