01 mei 2015

Weer op honk

Roos corrigeert mijn stuk waaraan ik zojuist de
(voorlopig) laatste hand heb gelegd.
Een regenachtige dag; we gaan vanavond weer naar huis. Goede gelegenheid om de laatste hand te leggen aan het stuk over het ontstaan van leven. Was ik er in Attenhausen aan begonnen met name vanwege de uitstekende internet verbinding (kom daar eens om in Griekenland?!) daar wilde ik er nu wel een punt aan draaien. Roos had me aangeboden om het engels onder handen te nemen en onduidelijkheden in de tekst zo veel als mogelijk te expliciteren.
Eerst maar eens lekker ontbijten; na het overvloedige maal van gisteravond is het wel verbazingwekkend hoe zo’n uitstekend hotelontbijt er toch weer in gaat. Het Bayerisches Hof hotel was ons uitstekend bevallen; we mochten tot 12.00 uur van de kamer gebruik maken en dat hebben we tot de laatste minuut gedaan. Na het ontbijt schoof ik achter de PC en na het onvermijdelijke uitstelgedrag was ik stevig aan de gang gegaan. En toen ging Roos er mee aan de gang; heerlijk om er zo samen mee bezig te gaan; zij maakte de tekst een stuk helderder.
Om twaalf uur hebben we de kamer verlaten; we konden de bagage gelukkig achter laten in het hotel. Lekker een stuk wandelen door de stad; een geweldig gezellig tentje gevonden om een kop soep met een glaasje wijn te nuttigen. 1 mei is een feestdag in Duitsland; het restaurantje zat stampvol maar we mochten aanschuiven bij twee jonge vrouwen die gezellig met elkaar zaten te kletsen. We hebben uitgebreid gezeten en genoeglijk met elkaar zitten praten; niet te geloven, maar we hebben altijd stof tot praten.

Het regende nog steeds, geen reden om binnen te blijven dus hup het groen in, een parallelweggetje van wat we gisteren hadden gelopen. Het rook heerlijk naar daslook dat daar uitbundig groeide. Uiteindelijk kwamen we aan in een parkje met allemaal verschillende planten en bloemen. Daar kwamen we een echtpaar tegen uit Hamburg en we raakten uitgebreid met elkaar in gesprek. Hij was anaesthesist. Ze hadden een advies voor ons: Neustadt an die Weinstrasse in de Pfalz; leuke plek waar wijnproeverijen en boerengezelligheid de boventoon voeren. In de Pfalz, moeten we maar eens heen. Nog ergens wat gegeten, zo tegen vijven weer terug naar het hotel en de bagage opgehaald en toen met de bus naar het vliegveld van München; een onoverzichtelijk vliegveld als je Schiphol gewend bent, maar met hulp vonden we toch relatief gemakkelijk de incheckbalie en hadden we onze boardingpass.
Verrassend snel waren we weer op Schiphol; zo'n zachte landing had ik nog niet eerder meegemaakt; je voelde niet dat het vliegtuig de grond raakte. Die KLM piloten kunnen er wat van. Bij het verlaten van het vliegtuig heb ik de copiloot kunnen complimenteren; vond ie leuk!
Snel met de trein en de bus naar huis. We namen afscheid op de bushalte Dr Letteplein. Was een heerlijke vakantie!