30 mei 2015

The sound of silence

Dacht ik lekker op m'n balkonnetje van de zon te gaan genieten en dan klinkt er toch een herrie van de Hessenweg. Vanmorgen, toen ik naar Albert Heijn fietste had ik al gezien dat er op de Hessenweg een markt werd gehouden; dat schijnt af en toe te moeten om de commercie op te jagen. Mij niet gezien, maar ieder z'n meug hoor. Maar kennelijk hoort daar ook weer van dat ingeblikte onnozele kabaal bij.
Komt er een open auto voorbij met keiharde muziek; moet ook allemaal maar kunnen kennelijk.
Vorige week in het Galicicapark kon ik met zoveel genoegen af en toe stil staan en "om me heen luisteren", stilte die slechts gestut werd door het gezang van vogels en het geruis van de bladeren.
Dat verwacht je natuurlijk niet in een dorp als De Bilt, maar al dat ingeblikte kabaal ervaar ik toch als een belediging voor het oor. Laat dan ook eens klassieke muziek horen; zal het publiek goed doen!
Aan de achterkant van de flat hoorde ik overigens een achterbuurman die ook al van van die "verheffende" muziek houdt en zijn omgeving laat meegenieten; of het is misschien zijn pacemaker die hij node ontbeert.
'sAvonds kwam Roos bij mij; ze wilde hier blijven slapen omdat een achterbuurman van twee straten verder een eindexamenfeest in de tuin had georganiseerd inclusief partytent en vanaf 22.30 keiharde en uiteraard afgrijselijke muziek aan de luidsprekers liet ontsnappen. Een krankzinnige wereld die we allemaal "normaal" (moeten) vinden.

Geen opmerkingen: