06 september 2022

Plan omgegooid

 Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik een matineus type ben; hedenmorgen lag ik al vanaf 5 uur, met het slaapkamerraam open te wachten op de klok van de kerk verderop, op de slag van 6 uur. "Voor de afwisseling" een wandeling vanaf de bushalte Albert Cuyplaan naar station Baarn, een leuk traject dat ik inmiddels al een aantal keren heb gelopen op geleide van Komoot; telkens iets afwijken waarbij "Truus", de spraaksturing van de app telkens probeert te corrigeren met: "keer om" en "de route wordt aangepast". Is werkelijk heerlijk wandelen; ik ben erg tevreden met deze app en kan hem iedere wandelaar aanbevelen. Dat heb ik ook met succes enkele keren gedaan en hoor niets dan tevreden reacties.
Maar de plannen voor vandaag werden gecoupeerd door een appie van dochter Joke die gisteravond laat - dus toen ik als matineus type al lag te snurken - een appie gestuurd had met de vraag of ik al plannen had voor vandaag. Ik antwoordde haar rond 6.15, terwijl ik mijn roestige hersencellen moest aanspreken op een zekere mate van flexibiliteit, dat ik inderdaad plannen had, maar dat die eventueel konden worden aangepast. Tot mijn verrassing bleek ze al vrij snel te reageren, dus al wakker was. En zo werden mijn plannen vrijwel geheel op hun kop gezet en schoot het obligate dagwandelingetje van vandaag er bij in. Kan ik hebben hoor. We hebben om 10.30 afgesproken bij station Gouda en gaan vanmiddag de kinderen uit school halen waarna ik verder voor Ronja de oppas ben; "vindt opa leuk!"

Geen opmerkingen: