25 september 2022

En weer aan de kerrie

 Als gezegd hebben we gisteravond Indiaas gegeten; dus veel kerrie. Maar voor vandaag had ik eveneens een kerrieschotel in gedaachten; een gerecht waarvan het recept kwam uit het oeroude boekje van Wina Born. Althans de basis, want het werd geen Lamb Curry maar kip-kerrie. Ik had voor de kleinkinderen Kippenvleugeltjes ingeslagen en ingevroren en al eerder had ik van een gedeelte daarvan gegeten; een Hongaars gerecht, eveneens uit het boekje van Wina Born.
Allen heb ik de hoeveelheden wat aangepast aan deze tijd. En dat betekende vooral aanzienlijk meer knoflook, destijds toch wat exotisch voor ons boerenkoolmetworst eters. Uiteindleijk werd het een hele pan vol die we al om half zes soldaat maakten. Vlot daarna bracht ik Roos naar de bushalte en namen we afscheid na een gezellig en muzikaal weekend.

Geen opmerkingen: