13 september 2022

Kom je ook hier eten?

Zoals ik gisteren al had besloten begon ik vandaag mijn dagelijkse wandeling bij de bushalte Prins Hendrikoord. Daarna een stukje verder lopen langs de weg en bij de eerste mogelijkheid rechtsaf; de route liep parallel aan wat ik anders altijd loop maar dan aan de andere kant van het weiland. Ik rondde het weiland en liep tegen de richting in terug naar Bilthoven. Rond lunchtijd kreeg ik een WhatsApp bericht van Roos of ik na de wandeling naar Wijhe wilde komen; ze had voor morgen een wandeling gepland en of ik mee wilde wandelen. Vandaag was ze met Marieke naar het museum Assen voor de tentoonstelling rond een bijzonder interessant voorwerp; Roos heeft er een heel boek over gelezen en nu was er die tentoonstelling. Ik heb niet precies onthouden wat er zo speciaal aan is; iets met ster configuraties. Zal het Roos nog eens precies vragen. Ik had mij voorgenomen om nog melk te gaan halen bij de Boom en Bosch en wilde ik nog de trein van 16.00 uur halen dan moest ik even doorlopen. Maar het was geen punt als ik na het eten zou komen, want ik had nog e.e.a. in de koelkast staan. Maar het zou anders gaan want even later kreeg ik het relatief dwingende bericht dat ik toch echt moest komen eten want tegen Roos' verwachting in bleef Marieke gezellig bij haar eten en ik wilde haar ook graag ontmoeten. Dus stevig aangezet en direct door naar de boerderij voor melk en vort naar het station, waar ik - uiteraard - ruim op tijd was voor de trein van 16.00 uur en dus voor het eten. 
Was ontzettend leuk om Marieke weer te zien; was voor de Corona tijd dat we een keer met z'n drietjes in Leiden hadden geluncht maar daarna had ik haar niet meer gezien. We hebben lekker zitten praten onder andere over het donor gebeuren, over haar nieuwe huis en over het grote feest van Roos. Marieke stelde voor dat zij wel foto's zou willen maken tijdens het concert, hetgeen Roos bijzonder op prijs stelde. Uiteindelijk bracht ik Marieke om acht uur naar het station van Wijhe; ze had nog een hele reis voor de boeg terug naar Leiden.
  

Geen opmerkingen: