14 september 2022

Lunchen op een boomstam

 

Echt gerieflijk is anders

Na een rustig ontbijt haalden we de trein van 9.30 nar Zwolle en waren we om 10.00 uur in Dalfsen. Daar wandelen we graag en vaak; fraaie, afwisselende omgeving waar we inmiddels goed op los zijn. Natuurlijk komen we vaak op de zelfde paden, maar meestal toch ook op verrassend nieuwe gebiedjes en weggetjes. Ook vandaag was dat het geval waarbij ik eerlijk moet aantekenen dat Roos daar de initiatiefnemer is; zij kan het niet laten om onbekende, veelbelovende paadjes in te slaan en met Komoot kom je er dan altijd weer uit. We zijn zo tevreden met dit programma. Afgezien van het bankje aan het Willemspaadje, waar we uiteraard even op hebben plaatsgenomen en het bankje van Jan weet ik eigenlijk geen ander bankje in dit wandelgebied. En zeker in het voor ons relatief nieuwe gebied van landgoed Rechteren is geen bankje te bekennen. Maar die omgeving is daar zo aanlokkelijk dat we besloten om er sowieso te gaan lunchen en ja hoor, ik zag een boomstam die daar speciaal voor ons was opgesteld. Ik zat redelijk gerieflijk en met een kledingstuk van mij plus mijn zitmatje kon Roos ook zonder al te veel pijn in de kont zitten en het boterhammetje knagen. We liepen lekker door Rechteren over een ons onbekend pad en kwamen uit op de steenweg en weer bij het station dankzij Komoot. De trein kwam even later en in Zwolle namen we afscheid. Was een gezellige wandeldag na een heel fijne avond met Marieke.

Geen opmerkingen: