18 september 2022

Friet, niet van An en Piet

 

Heerlijke zelf gebakken friet

Na een heerlijk weekend en een verkwikkende slaap hebben we eerst maar eens uitgebreid ontbeten met een eitje, beschuit, thee en koffie in bed. Eind van de ochtend bracht ik Roos naar het station; ik nam haar zware rugzak, vol met appels die we gisteren van een boom aan de openbare weg hebben geraapt op de rug en zij mijn kleine rugzak met een flesje water en de plu. Met de trein van 12.30 gingen we op weg; Roos naar Wijhe en ik stapte uit in Den Dolder voor een 15 kilometertje. Gisteren deden we er al 17, maar ik had energie genoeg om er vandaag, ondanks het regenachtige weer nog eens op uit te gaan.

Ik zwaaide Roos uit en ging op weg als vanouds richting Pijnenburg, via Vijverhof naar de Ridderoordsche bossen en via de Eikenstijnse steeg weer terug naar Bilthoven en het station. Intussen kreeg ik WhatsApp berichtjes van Anna die met haar man Mike ook in Limburg wars en wèl bij An en Piet hadden gegeten; dat is echt mijn favorietje, maar gisteren is het er niet van gekomen. Maar daar niet om getreurd; thuisgekomen heb ik een stel Frieslandertjes geschild en bewerkt tot heerlijke frietjes; misschien anders dan bij An en Piet in Gulpen, maar "heel goed binnen te houden" har har".

Geen opmerkingen: