28 september 2022

Naar de Geraardshoeve in Epen

Onderweg de "galgvan Mheer"

Het was de afgelopen tijd voortdurend regenachtig weer, althans geen uitgesproken wandelweer. Gisteren had ik nog wel iets ondernomen in het Houdringhebos hier achter; een stevige stortbui onderstreepte mijn gevoel van "even in de omgeving blijven. Maar wèl werd voor de komende dagen redelijk droog weer voorspeld; af en toe, dus hier en daar een korte bui! En aangezien ik verder terug toch wel erg door de hitte ervan was weerhouden om eens naar mijn favoriete Zuid Limburg te gaan besloot ik om dat vandaag weer eens te ondernemen.
Door allerlei genealogische grappen was ik nogal druk in m'n hoofd en kon maar moeilijk in slaap komen; om een uur of twee zette ik maar de wekker op 5 uur want ik zou vast in slaap gaan vallen en niet op tijd wakker zijn. Ik schrok inderdaad wakker om vijf uur door de wekker, maar een boterhammetje was snel weggeslokt met een kopje thee en de rugzak stond al klaar. 
Het was nog donker en behoorlijk fris toen ik van huis vertrok naar het station; daarop was ik gekleed met een aantal laagjes en het gele regenjack tegen de wind. Na een vlotte reis begon ik bij de halte Blankenberg in Cadier en Keer en liet Komoot de vrije hand om een track te construeren; altijd verrassend, altijd mooi! Ook deze keer. 
Ik was van plan om een aanradertje van Anna te gaan bezoeken, de Geraardshoeve in Epen; was volgens haar een gezellig en plezierig restaurant met een prachtig uitzicht. Dat had ik een tijdje geleden ook al mogen constateren, ik wist dan ook direct over welk "tentje" ze het had en had ook al gedacht om er een keer heen te gaan. Na een mooie wandeling zat ik achter een bord met twee Lakenvelder kroketten op wit brood. Vooral de mosterd vond ik bijzonder. Daarna de bus weer terug naar Maastricht en ik was vlot weer op honk.

Geen opmerkingen: