25 september 2020

Sadomacadamia

 Tegenwoordig koop ik mijn noten bij "De notenshop" via Internet, makkelijk en voordelig en ze hebben van alles! Zo heb ik onlangs weer o.a. gezouten macadamia noten gekocht en die toch vrij langdurig in de hermetisch gesloten zak laten zitten totdat Roos gisteravond kwam. Bij de traditionele wijn om half tien liet ik haar het lekkers zien en ja, dan gaat de zak open en verdwijnen alle restricties die smane hangen met gewichtsbeheersing en wordt klinkklare verslaving manifest; deze lekkernij bevat alles wat door de voedingsindustrie in haar "tussendoortjes" probeert te realiseren maar dan onverbeterbaar: zout, vet, krokant en daarenboven ook nog eens verschrikkelijk lekker; kortom een verslavingsmiddel; een product waarvan je weet dat, zodra je eraan begint de beer los is. Roos hernoemde dit lekkers: sadomacadamia's, vond ik geestig genoeg om de blog van vandaag te sieren.

Geen opmerkingen: