29 september 2020

30 jaar geleden

 

Slak op paddenstoel. 

Na een ochtend lekker tutten in huis; kopje koffie met een plak van het gisteravond gebakken rozijnen/notenbrood, kopjes thee en een gekookt eitje. Het was inmiddels een uur of elf geworden. Toen toch maar op weg; eerst naar de bibliotheek voor een boek van griezelverhalenschrijver Edgar Allan Poe, een leesadvies van zowel Paul Theroux als van Borges vanwege het verhaal van Pym; toen door naar zuivelboerderij Boom en Bosch. Thuis gekomen plan gemaakt voor een wandeling. Het werd een wandeling vanuit Den Dolder, via de Ridderoordsche bossen en de Eijckensteinse steeg terug naar de Bilt, een wandeling van ongeveer 8 km. Onderweg liep ik langs een vervallen hekwerk dat me al een tijdlang intrigeerde: "wat zou hierachter liggen", vroeg ik mij af. Even later liepen twee dames mij tegemoet en ik vroeg hen of zij dat misschien wisten: "het terrein van Berg en Bosch", was het antwoord, gevolgd door de vraag: "Ben jij Ferry?". Verbaasd bevestigde ik dat natuurlijk en vroeg wie zij was en dat bleek een buurtgenote te zijn uit vroeger tijden; nog uit de tijd van de kleine kinderen, 30 jaar geleden. Verrassend en leuk om elkaar dan weer bij toeval tegen te komen. We wisselden nog enkele woorden. Ik liep weer verder en stak de Gezichtslaan over richting Ridderoordse bossen. Daar stonden hier en daar paddenstoelen. Ik merkte dat ik duidelijk met andere ogen naar het bos en de paddenstoelen keek dan voordat ik het boek "Entangled Life" van Merlin Sheldrake had gelezen en maakte dan ook foto's van de verschillende paddenstoelen.
Het was inmiddels heerlijk warm weer geworden en thuis gekomen ging ik dan ook lekker op het Zuid balkon van de zon genieten met een kop thee. Was een relaxt daggie geweest.

Geen opmerkingen: