20 september 2020

Het Solsche gat


Ab stuurde mij afgelopen week een Whats App berichtje of ik dit weekend nog een dag vrij had om te gaan wandelen: "zondag", antwoordde ik hem spits. Gisteren heb ik de eerste etappe van het "Overijssels Havezathepad" gelopen volgens mijn eigen planning en voor vandaag dus "de Veluwe". Ab overviel mij enigszins met de wedervraag of ik nog een wandeling in gedachte had. Allereerst dacht ik aan een etappe van het Veluwezwerfpad, het LAW pad waarvan ik steeds etappe-gewijs stukken loop, maar met Ab lopen we altijd een rondje vanwege de auto, dus bedacht ik mij dat we beter uit het boekje dat ik onlangs van hem had gekregen een etappe konden lopen. Mijn voorstel was het Wekeromse Zand. Maar toen Ab vanmorgen, keurig op tijd, d.w.z. tien minuten te vroeg aan kwam tuffen met zijn bolide, precies op het tijdstip dat ik hem verwachtte en waarop dan ook het "belletje van de thee" ging, en we de wandeling voor vandaag doornamen, wist hij dat we deze wandeling al gedaan hadden; was ik me niet van bewust, maar kreeg onmiddellijk weer de herinnering. Tijdens het doornemen van het boekje had ik ook al de wandeling bij Drie overwogen en die werd het dus vandaag met een extra extensie over de Ermelose heide, langs het Solsche gat waar we nog een stel mountainbikers tegen kwamen die levensgevaarlijk deze "afgrond" af en op fietsten.
We hadden naast de kippenvleugeltjes en de quiche ook nog gedroogde worsten en appelflappen die Ab had meegenomen. We hebben dan ook de appeltaart bij Boshuis Drie aan ons voorbij laten gaan. Was weer een gezellige 15 kilometer die we hebben gedaan!


Geen opmerkingen: