16 november 2017

Kaantjes

Een bord met kaantjes is al wat resteert van zo'n klont varkensniervet. Plus een emmertje reuzel natuurlijk! Heerlijk.
Om ruimte in mijn vriezer te maken heb ik vorige week in haast zo'n enorm stuk niervet van het varken verwerkt; ontdooid in warm water, in brokken gesneden en uitgebakken. Dat had ik een paar weken geleden ook al eens gedaan en bij die gelegenheid had ik de resterende kaantjes aan Theo en zijn vrouw gegeven; die zijn daar gek op en eten die vettigheid op brood en aldus zeggen ook door de boerenkool; ze vinden het zelfs zo'n lekkernij dat ze het graag willen ruilen tegen groenten en fruit.
Nou lukte het uitbakken deze keer aanzienlijk beter; wat hogere temperatuur en wat langer laten uitbakken; de kaantjes zijn nu dan ook beter uitgebakken. Zo'n bord met kaantjes ziet er best smakelijk uit; ik bewaar nu ook een deel om zelf door de boerenkool te doen; Theo en zijn vrouw spraken er met zo veel verve over en ik houd ook wel van een vette hap.

Geen opmerkingen: