12 april 2015

Wat een techniek!

Slangenarend
Vandaag de terugreis van Mytilini naar Bilthoven. Helaas was de middagvlucht van Aegean Airlines gecancelled zodat we met de ochtendvlucht moesten met gevolg dat we van 13.00 uur tot 20.00 uur moesten doorbrengen op het vliegveld van Athene.
Na het ontbijt en het afscheid van de vriendelijke mensen van hotel Blue Bay nog even van de zon genoten op het balkon van het hotel. Ab zag een slangenarend en ik ontkwam er natuurlijk niet aan om de kijker te hanteren. Om half elf vertrokken en om 11 uur de auto ingeleverd, ingecheckt en nog even bij het bekende kapelletje zitten wachten tot het vliegtuig binnen kwam gevlogen. Ik had er wel begrip voor dat Aegean de middagvlucht had gecancelled want waarschijnlijk vanwege de Pasen - een voor de Grieken belangrijk religieus feest - was het toestel nog niet voor de helft bezet.
Als gezegd waren we om 13.00 uur al in Athene, maar we hadden al snel een prettig plekje in de zon gevonden. Daar hebben we tot 18.00 uur zitten kletsen, liggen zonnen en Dick heeft zelfs liggen slapen.
Natuurlijk viel mij op dat er nogal wat toestellen van mijn favoriete maatschappij, Ryanair landden en snel weer stegen. Dat opent Griekse perspectieven. Nog geen vluchten vanuit Eindhoven helaas, maar dat zal vast wel binnenkort veranderen. Maar eens kijken wat er te combineren valt.
Met een rozige kop een frietje gegeten bij (ik durf het nauwelijks te bekennen, maar er was niets beters) Mc Donald. Het inchecken ging voorspoedig en we vertrokken keurig op tijd.
Tijdens de vlucht heb ik genoeglijk gesproken met een wat oudere meneer die overtuigd was van de waarde van de orthomoleculaire geneeskunde en mij attent maakte op een site over dit onderwerp. Ik kon het niet laten om hem mijn mening hieromtrent op te dringen. Zijn vrouw vond het ook vooral het verkopen van erg kostbare gezondheidsillusies. Nam niet weg dat we een bijzonder genoeglijk gesprek hadden dat de reis subjectief enorm verkortte.
De avond tevoren had ik met mijn groompie in het hotel te Charamida, tussen niks en nergens gewoon de bus - en treintijden opgezocht op internet. Als ik bus 300 van 00.01 zou halen dan zou ik nog snel met het OV thuis kunnen komen. En dat lukte fantastisch zodat ik om half twee mijn tas kon uitpakken. Zonder de toegang tot internet had ik het allemaal veel ingewikkelder gedaan en veel later thuis gekomen of een dure taxi genomen. "Wat een techniek", dacht ik nog in de bus op weg naar huis.
Foto van de slangenarend is van deze site.