14 april 2015

Roos afgehaald op Schiphol

Daar is ze weer!
We komen nogal eens op Schiphol; ik was er afgelopen zondag nog, middenin de nacht bij aankomst uit Lesbos. Ik moest me rot haasten om een goede aansluiting naar huis te halen; bus 300 naar station Bijlmer en dan met de trein naar Utrecht CS en de bus naar Bilthoven, half twee thuis.
Maar Roos kwam vandaag aan uit Cyprus, waar zij een weekje kou had geleden, net als ik op Lesbos. De Griekse regio was een beetje in de war. Maar Roos was ontzettend ondernemend geweest en heeft dat neergelegd in haar Blog. Ze heeft de tempel van Aphrodite bezocht en langs een beek gewandeld waarbij ze meer vogels had gezien dan ik op Lesbos; alles was goed bereikbaar daar door het uitstekend OV. Moeten we samen ook maar eens naar toe
'sMorgens had ik eerst nog lekker een les Pilates gedaan bij Debbie; gek zo in m'n eentje zonder Roos; daarna nog even van de sauna en de zon genoten. Snel naar boer Dirk en hup op naar Schiphol. Neuroot die ik ben was ik natuurlijk een uur te vroeg. Ze zou om 10 voor vier landen en ik was er al om drie uur. Maar buiten scheen de zon en ik had de e-reader bij me zodat ik nog lekker wat over Mozart kon lezen op een van de banken die buiten Schiphol staan.
Maar keurig om tien voor vier stond ik als een van de weinigen te wachten bij de Arrivals. Maar al wie er kwam, geen Roos. Het verbaasde me want je doet er meestal hooguit een kwartier over. Maar daar was ze! Ze moest door de douane controle en dat kost meer tijd. We waren blij om elkaar weer te zien; gebeurt zo weinig dat we elkaar een hele week niet zien. Natuurlijk hadden we wel gemaild en een paar keer gechat; de wereld is wel erg klein geworden

Geen opmerkingen: