21 april 2015

De steiger van captain George

Het verlaten strand van Sougia. Helemaal voor ons tweetjes.

Onze eerste echte dag in Sougia; hadden we het gisteren al een beetje verkend en lekker gegeten daar gingen we vandaag weer echt los!; op naar het antieke Lissos, door de kloof en de griezelige afdaling. Eerst koffie gedronken op een terrasje bij het strand en nog een "fresh orange juice" om het af te leren. En daarna op weg. Heerlijk vertrouwd langs het haventje met het bootje van captain George waar ik vorige keer met doodsverachting de golven heb geriskeerd. Door de kloof gewandeld en weer ontzettend genoten van de pracht van de natuur; overal bloemen, dat is toch wel de pracht van mei en juni; vogelgezang, gekras van de raaf, rotsmussen en toen weer naar boven geklauterd en over de vlakte naar het antieke Lissos. Daar afgedaald en onze weg gezocht naar het strandje. De mozaïeken hebben we al vaak genoeg gezien. Lekker in ons blootje in de zon gelegen aan het verder verlaten strandje. Roos ging zelfs te water; zij wilde het piepkleine steigertje van captain George wel weer eens terug zien. Ik vond haar maar stoer want zo warm is het water nog niet om deze tijd.
Bloemen in de Lissoskloof
Weer omhoog geklauterd; merkwaardig hoeveel makkelijker dat eigenlijk gaat dan afdalen; die afdaling vind ik maar een eng gedoe, maar het klimmen over het zelfde traject gaat een stuk makkelijker.
We hadden boven een stel Nederlanders gesproken en die zagen we weer in het dorp; zij wilden de volgende dag de Irinikloof gaan lopen; vonden wij een goed idee en we zeiden al dat ze niet verbaasd moesten opkijken wanneer wij ook de volgende morgen om 7 uur bij de bus zouden staan.
Op het balkonnetje, in de zon mijn nek laten verbranden terwijl ik wat zat te soezen. sAvonds lekker gegeten bij Wassilis, we kennen inmiddels zijn naam. We worden grappig genoeg overal herkend terwijl we pas twee keer hier in Sougia geweest zijn. Heerlijk gegeten.
'sAvonds voor het slapen gaan de wekker gezet en maar eens goed gecontroleerd of de tijd wel goed stond in mijn GSM/wekker.