13 april 2015

Een administratieve wanhoop

Gezellig met mijn Roosje bij de Paasdrive van BC Groenekan
Ik heb er weer eens een zooitje van gemaakt v.w.b. mijn administratie. Dat kwam aan het licht toen ik gisteravond bij thuiskomst om half twee, middenin de nacht vol verwachting een handgeschreven brief open maakte, althans het adres op de enveloppe was met de hand geschreven; een aanmaning om mijn contributie te voldoen van de bridgeclub Groenekan waarvan ik onlangs na een afscheid van een half jaar weer lid was geworden. De vraag was of mijn bijdrage voor de Nederlandse Bridge Bond (NBB) al was afgedragen. Dus ik belde met de administratie van de NBB. En dan blijkt dat ik er een puinhoop van heb gemaakt; ik was zowel clublid als individueel lid en daarom werden mijn meesterpunten ook niet bijgeteld. Niet dat dit me ook maar ene sikkepit interesseert, maar het verbaasde me wel dat Roos al veel meesterpunten had en ik nauwelijks terwijl we al sinds jaar en dag samen spelen.
De vriendelijke meneer van de administratie probeerde de procedures van de bond uit te leggen, maar dat soort informatie is aan mij niet besteed, ik heb een bloedhekel aan alles wat met administratie te maken heeft en dat al mijn hele leven (en dat als zoon van een belastingcontroleur).
Ik hoop maar dat het nu allemaal in orde is; zal wel zien, heb in ieder geval mijn contributie overgemaakt.

Geen opmerkingen: