12 maart 2015

Op zoek naar een postbus

Achter station Rotterdam CS vonden we uiteindelijk een postbus
De vertrouwde rode postbus verdwijnt steeds meer in onze e-mail maatschappij; geen wonder, want wanneer stuur je als particulier nou nog een brief of een ansichtkaart; dat wordt toch steeds minder?
Maar ieder jaar, nou misschien niet ieder jaar, maar toch wel vaak op 13 maart stuur ik een ansichtkaart met daarop de welgemeende felicitaties aan Coby dB, mijn eerste analiste waarvan ik een belangrijk deel van mijn vak heb geleerd destijds begin zeventiger jaren aan de VU. Dus ook dit jaar. Ik had een mooie kaart uitgezocht met een foto van een roofvogel in volle vlucht en met achterop de welgemeende gelukwensen. Maar we moesten op weg naar het vliegveld vanwege ons bezoekje aan Praag. Ik had nog wel even langs het Dr Letteplein gewild want daar staat een PTT postbus. Maar Roos was van mening dat we er onderweg ongetwijfeld eentje tegen zouden komen; dan is het slechts een kwestie van eraan denken. Maar op station Bilthoven was er geen; op station Utrecht was er geen, maar ik stond erop dat we bij station Rotterdam moesten slagen. Maar ook hier op dit megastation was er geen, ook niet op het busstation; in een Bruna winkel vroegen we of we daar een brief konden posten. Kon niet, maar daar wist men wel waar een postbus was. Na enig zoekwerk vonden we hem inderdaad. We hebben er maar een foto van gemaakt.

1 opmerking:

Roos zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.