25 november 2014

Vroeg naar bed

Gisteren hebben we een vermoeiende dag gehad. Middenin de nacht, om 00.10 of daaromtrent namen we de bus naar Utrecht CS, door naar Amsterdam CS, Amsterdam Sloterdijk en de bus naar Schiphol om daar om een uur of 3 in te checken voor La Palma. Op Schiphol was geen mens te bekennen, althans geen passagiers. Wel beveiligers en andere employees van de luchthaven. We namen plaats op gemakkelijke stoelen en hebben lekker wat liggen slapen; volgens Roos zat ik te slapen met m'n neus op m'n knieƫn, en zo voelde het ook; van lekker uitrusten is geen sprake. Precies op tijd, d.w.z. om 6.00 uur vertrokken we naar La Palma. Ik geloof dat ik nog tijdens de start weer in slaap ben gevallen want vijf minuten later werd ik definitief en redelijk uitgeslapen weer wakker om 8.00 uur. Het is niet zo ver; lekker gelezen in om 10.15 kwamen we aan en kregen we nog een uur lokale tijd terug: 9.15 uur. En nog weer een uurtje later zaten we in ons voorteffelijk apartementje in Concajes heet het hier geloof ik.
Het was prachtig weer en we hebben direct een zonnebad genomen waarbij ik overigens onmiddellijk weer in slaap viel; heerlijk zo in het warme zonnetje. Toen we genoeg zon hadden genoten hebben we de omgeving eens verkend en een leuk restaurantje uitgezocht waar we op een NLse tijd konden gaan eten. Daarna een bijeenkomst bezocht van de TUI dame, met film over het eiland La Palma en een overzicht van de excursies. Een excursie geboekt voor de woensdag, vervolgens heerlijk gegeten nog een glaasje wijn, naar bed en laat opgestaan.
Vanmorgen weer van het zonnetje genoten. Roos had eigenlijk direct op pad gewild, maar ik wilde lekker van de zon genieten en dat hebben we gedaan. Daarna aan Roos' wandeldrift teogegeven en een schitterende wandeling gemaakt. Het is een bijzonder fraai eiland; zo op het eerste gezicht wel het mooiste eiland van de Canarias althans voor zover wij die kennen. Het is hier zo groen. Dat komt doordat hier zoveel water voorhanden is. Het regent hier het meest van de Canarias.
Na de wandeling hebben we ergens op de bus moeten wachten; er was een prima tentje en daar hebben we een paar tapas gegeten; tapas betekent schoteltje met iets kleins; nou hier kon je een kleine ton mee bedekken, kortom stevig gegeten en het smaakte me prima met een biertje.
Met de bus naar het appartement, nog een wijntje op het terras en vervolgens hebben we bijna 12 uur geslapen tot we om 7.15 zonder wekker besloten op te staan vanwege de excursie.