21 november 2014

Nog meer koeienstront

Ergens volgend jaar wordt de melkquotering opgeheven; de boeren mogen dan zo veel melk produceren als ze maar kunnen is mijn vermoeden. Gisteren stapte ik op de bus bij de halte "Zwarte boer" in Leuvenum. Daar vlak achter is een boerderij, voorheen eigenlijk een boerderijtje, met een klein aantal koeien in een ligstal zo te zien, met wat klein grut als ganzen, eenden en konijnen in de voorweide.
Maar nu zag ik dat er een forse stal werd gebouwd op het erf; vast vooruitlopend op het loslaten van de quotering.
Nu produceren koeien naast melk ook altijd een forse hoeveelheid stront. Ik weet niet wat ik van deze ontwikkeling moet denken in ons kleine landje waar we nu al niet weten waar we met al die koeienstront heen moeten. Nog meer maisvelden? Het land wordt er niet fraaier van vrees ik. De nieuwe tijd, net wat u zegt!

Geen opmerkingen: