18 oktober 2014

Oude film bekeken

Ik moest er echt even van bijkomen. In mijn Blog van afgelopen donderdag schreef ik dat ik bij Anneke was geweest en dat we video's hadden uitgewisseld. Onze oude 8mm films waren gedigitaliseerd en natuurlijk heb ik deze film de zelfde avond nog bekeken; heel indringend. De camera was zo'n beetje het eerste kado dat ik van Anneke had gekregen en de eerste jaren, eigenlijk tot en met de geboorte van Hugo heb ik hem behoorlijk veel gebruikt. De tijd voordat we kinderen hadden; vakantie in Limburg, Frankrijk, Les Lavandes met mijn ouders, met Eckart en Christine. Schaatsen in de voormalige zandafgraving bij "het Grote Bos" en dan de kleine Joke; een piepklein, wat armetierig babietje met onhandig spartelende armpjes zie je zich ranzendsnel ontwikkelen tot een stevige peuter, onderzoekend, door de sneeuw, inde zon in de tuin, op vakantie in Frankrijk met een zwangere Anneke van Hugo. En dan Hugo als babietje. Ik werd echt gekweld door nostalgische gevoelens; dat heb ik van nature, maar de confrontatie met die fantastische tijd die natuurlijk nooit meer terugkomt vond ik best zwaar.
Maar na een middaggie fietsen door onze dreven waren de muizenissen uit mijn hoofd gewaaid.
Ik ga hem binnenkort nog maar eens bekijken!

Geen opmerkingen: