02 oktober 2014

De baby-boomers aan de wandel

Wandelaars
Bij mijn wandeling van Elburg naar Nunspeet viel het mij op dat ik telkens groepjes wandelaars tegen kwam die in de tegenover gestelde richting van het Zuiderzeepad wandelden. Ongetwijfeld hadden zij de route van wandelnet.nl "geplukt" want ik zag allemaal printjes. Naarmate ik dichter bij Nunspeet kwam merkte ik dat de groepen compact waren, allemaal tegelijk "losgelaten" uit de trein kennelijk. Bovendien merkte ik op dat het allemaal leeftijdsgenoten waren. Je ziet sowieso weinig lange afstands wandelaars van jongere leeftijd in NL, maar nu was het mij heel duidelijk; in ieder geval deze tijd zijn de baby-boomers aan de wandel gegaan, goed voor de gezondheid en met dat mooie herfstweer zo ontzettend plezierig. Ik heb van één stel ongevraagd een foto gemaakt, nadat ze me gepasseerd waren, voor deze Blog; moet toch kunnen dacht ik; je hoeft je toch niet te schamen als je op zo'n mooie dag in het bos van Nunspeet wordt gespot.

Geen opmerkingen: