22 oktober 2014

Op naar Gerolstein

De wekker ging bijzonder vroeg af; ik schrok wakker, hetgeen betekent dat ik lekker vast lag te slapen, prima, want vaak kan ik de slaap maar slecht vatten als ik vroeg op moet staan. Het had gedurende de nacht gestormd en geregend, zelfs geonweerd, zo hoorde ik later van Roos, maar ik had er weinig van gemerkt. Om kwart voor zes bij Roos en om vijf voor zes op naar het station. Alles liep vlotjes: de  Intercity naar Heerlen, kopje koffie in Heerlen, de stoptrein naar Düren en de bus naar Euskirchen, daar haalden we tot onze verbazing precies de trein naar Gerolstein, waar we “al” om 13.00 uur aankwamen! Hotel snel gevonden, het was redelijk droog en hup het eerste deel van de eerste etappe gelopen. De eerste etappe van de Vulkanweg is eigenlijk te lang om in één keer te lopen, maar zonde om een stuk over te slaan en zo kwamen we gezamenlijk op het lumineuze idee om het eerste stuk vast te lopen, dat betekent geweldig klimmen en achter langs de vulkaan bij Gerolstein en bij Pelm weer terug lopen naar Gerolstein.
Een oude vulkaan in het zonnetje; surrealistisch beeld
Hebben we gedaan en was toch al met al ruim 10 kilometer met enorm veel klimwerk; prachtig die vulkaan.
Voor de volgende dag hadden we uitgezocht dat we een bus naar Pelm konden nemen, bus 504 die vertrekt om 8.30 uur naar Daun. Er rijden vanuit Gerolstein veel bussen de Eifel in, o.a. naar Cochem en naar Prüm, waarbij veel plaatsen worden aangedaan.
Het nieuwe regenjack uitgeprobeerd, bevalt prima. Prachtige herfstkleuren; schitterend vulkaarlandschap; we genieten volop en ik heb absoluut geen spijt van deze onderneming.
Lekker opgefrist en bij een Kroatisch restaurant heerlijk gegeten. Heerlijk om weer hier in Duitsland te zijn; moeten we vaker doen!
Het hotel waar we logeerden was:
Hotel Am Brunnenplatz
Raderstrasse 7
Gerolstein
tEL: 06591 980898
e-MAIL: info@brunnenplatzhotel-molitor.de

Goed, rustig hotel, vriendelijke mensen, wel wat aan de prijs vond ik. 43 pp per nacht incl. ontbijt. (bij meerdere nachten stuk voordeliger tot 35 bij 5 overnachtingen, maar ja dat doen wij niet als wandelaars.)