13 oktober 2014

Lopen is er niet meer bij

Vandaag had ik een heel programma; eerst naar de jager om wild te halen. Roos ging wandelen met haar Staphorster wandelmaat en moest ook die kant uit; tot Amersfoort hadden we de zelfde trein.
Zwaar beladen met ree, wild zwijn, gans, duivenborsten en worsten in m'n rugzak weer naar huis. Het is altijd nog een stevige wandeling naar de jager en terug met die zware rugzak.
Thuis gekomen moest ik eerst nog boodschappen doen bij Albert Heijn. Toen ik de winkel verliet werd ik bijna onderste boven gereden door een drietal kleine kinderen op autopedjes en fietsjes; zo gingen ze de winkel binnen.
Het is opvallend hoe veel kleine kinderen zich op allerlei "voertuigjes" met wielen en zadeltjes voortbewegen in plaats van fatsoenlijk te leren lopen. Van veel oudere automobilisten betwijfel je soms of ze nog wel goed kunnen lopen als je vaak dat gestrompel ziet, maar dat de jongste garde het op deze manier niet eens fatsoenlijk leert lijkt mij toch ongewenst.
Ach, de nieuwe tijd, net wat u zegt.

Geen opmerkingen: