04 januari 2012

Had "de speld" me toch beet!

De pers op het station
In "de Pers", één van die gratis krantjes op het station, staat regelmatig een rubriek met louter gefantaseerde artikelen. Die rubriek heet "de Speld", van speldenprik denk ik. Eerder noemde ik al het artikel over het ontbreken van toiletten in de sprinters van NS waarover kamervragen zouden zijn gesteld in het parlement van India. Maar deze week ben ik er toch echt ingetuind. Er stond een artikel over de "Ultieme relatietest". Veel relaties zouden in de eerste 2 jaar sneuvelen (tja, heel herkenbaar eigenlijk) en dan volgen vele decennia van "emotionele vervoering". Dat leek me wat overdreven maar veel stellen houden het toch verrekte lang met elkaar uit, zo redeneerde ik. Maar dan, aldus het artikel, de ultieme relatietest. De moderne oudere zou hogere eisen stellen aan de partner waarbij genoemd worden: een perfecte relatie, wekelijkse bingo-avond, op stap met de kleinkinderen. (Ik had het nog steeds niet door). En toen kwam een zogenaamde opmerking van de geïnterviewde, de heer van Breukelen: "Ik ga mijn tijd niet verspillen aan die uitgewoonde teef". Aangezien ik niet door had dat het om "De Speld" ging werd ik wel zo kwaad dat iemand zo grof kon doen over de partner waar hij meer dan zijn halve leven mee was geweest. Pas de volgende dag had ik het door en dan eigenlijk nog vooral omdat er ook een artikel was geplaatst over 8 Afrikaanse landen die op 1 januari een benefietconcert gaan organiseren ter ondersteuning van de Euro.
Complimenten voor samensteller en redactie. En nu zie ik dat je ook nog een Nieuwsbrief van "De Speld" kunt krijgen.

Geen opmerkingen: