31 juli 2023

Geen Hijkerveld vandaag

 

Zwarte besjes aan de vuilboom


Dit jaar geen 40 graden maar een ouderwetse, koele, regenachtige zomer. We hadden voor vandaag een wandeling op het Hijkerveld, een groot natuurterrein in Drenthe gepland. Ik ben daar al vaker geweest onder andere met de tweelingbroer van vriend Ab, Dick vD die daar onderzoek doet aan de vrij veel voorkomende adder aldaar. Helaas was er zulk matig weer voorspeld dat we van de wandeling hebben afgezien en de ochtend maar een beetje verlummeld hebben. Uiteindelijk besloot ik om met de bus naar Windesheim te gaan en daar in het fraaie landgoed en omgeving te gaan wandelen. Maar helaas, de bus kwam niet en vervolgens besloot ik om dan maar naar Dalfsen te gaan en daar te gaan wandelen langs bekende wegen. Nu had Hugo gisteren op mijn verzoek wat opschoning van mijn smartphone gedaan en daarbij kennelijk iets gewist waardoor Komoot niet helemaal goed functioneerde zodat ik niet precies kon uitmaken waar ik nou precies was helaas. (kun je zien hoe afhankelijk je wordt van dat stomme apparaat, want ik ben al zo vaak in dit gebied geweest en wist het echt niet meer, ik liep zelfs ergens falikant verkeerd).
Uiteindelijk heb ik misschien maar een kilometertje of 7 gelopen waarbij ik onderweg een fotootje van een vuilboom, Stuurkenboom met besjes naar Roos stuurde. De besjes waren zwart en niet rood zoals we dachten. Ik was weer lekke bijtijds bij Roos aan de thee.

Geen opmerkingen: