09 juli 2023

De strijd tegen de natuur

 

Grasbestrijding door verschroeien

Af en toe verbaas ik me zo ontzettend over wat ik op straat bezig zie om de natuur te bestrijden, en dan bedoel ik niet degenen die vol ijver snoeiwerk verrichten maar het vernietigen van de opslag op stoepen. Een zeer langzaam rijdend vehikel, geladen met gasflessen en voorop een brander van meer dan een vierkante meter die over de stoep rijdt waar hooguit enkele grassprietjes voorzichtig met hun uitgedroogde kopjes boven komen. Het wagentje hier op de foto reed langs de school tot hilariteit van de kinderen die natuurlijk geen idee hadden wat dit merkwaardig voertuig zo vlakbij het schoolhek aan het doen was. Toen ik van de slager terug kwam heb ik eens gekeken wat de acties met deze vuurspuger had uitgehaald en dat was nauwelijks te zien, de topjes van het stro waren zwart verbrand, maar ik weet zeker dat de wortels nog geheel in tact waren gebleven, kortom gas verbrand, CO2 geproduceerd alleen maar om iemand met veel kosten van de straat te houden. Enkele dagen later zag ik zelfs een mobiel stoomapparaat waarbij een persoon met een stoomspuit het nauwelijks zichtbare tegelstruweel te lijf ging. En dat in een groene gemeente als de Bilt, ik snap dit beleid niet. 

Geen opmerkingen: