19 juli 2023

Het liep anders

 

Waterscheerling

Ik was natuurlijk al vroeg op allereerst om zoon Hugo te feliciteren met zijn 39e verjaardag en zag toen direct ook een berichtje van Dick dat hij onverwacht ziek was geworden en dat onze logeerpartij niet door kon gaan: "geen Hedelfingers dus", maar daar had ik al snel het volgende op bedacht. Hier in de buurt is een kersenboomgaard en daar kun je om deze tijd van het jaar goed terecht voor een pondje lekkers. Natuurlijk eerst Dick beterschap gewenst en toen een plan bedacht en dat werd met de bus naar het Universiteitsterrein en dan langs de kromme Rijn. Zo gezegd zo gedaan en met bus 31 op weg, een onvervalste stortbui onderweg in de bus was gelukkig snel over en al snel was ik op weg door dit aangename coulissen landschap en het pad langs de kromme Rijn. Daar zag ik een uitbundig bloeiende schermbloemige waarvan ik vermoedde dat dat wel eens die "allergiftigste" waterscheerling zou kunnen zijn en inderdaad bleek dat het geval. Een prachtige grote plant die vooral in waterige biotoop voorkomt dus hier aan de oever van de kromme Rijn. En even verderop de kersenboomgaard waar ik een pondje insloeg, misschien geen Hedelfingers, maar wel van bijzondere kwaliteit en smakelijk en merkwaardig genoeg drie maal zo duur als in Vaals op de markt, maar daarom niet minder van smaak. Ik had mij voorgenomen om mezelf ook culinair te verwennen en naar het Chinese restaurant op Hoog Catharijne te gaan om een "Sechuan schotel" te gaan eten. Dus liep ik door naar station Lunetten en nam de trein naar Utrecht CS. Ik werd allervriendelijkst geholpen en heb lekker gegeten, een volgende keer Dum Sum hapjes, ik had nu een groot vleesgerecht besteld en zag dat twee heren aan een buurtafeltje allerlei hapjes hadden, wil ik ook een volgende keer en heb advies gevraagd. Mijn gerecht was best lekker, maar bestond inderdaad alleen maar uit vlees met kale rijst, precies wat op het menu stond har har.

Geen opmerkingen: