07 juli 2023

De hitte komt eraan

 Eerst lekker in de tuin bij Roos thee en koffie gedronken en me tegen 11 uur losgescheurd en met de fiets naar het station. Voor de komende dagen wordt zeer warm weer voorspeld en dat kon ik bij aankomst op station Bilthoven al voelen, het was behoorlijk warm. Op de flat heb ik snel de gordijnen gesloten en ben boodschappen gaan doen, eerst naar Westeneng voor verse spinazie, aardbeien en wat voor in de soep als prei en wortelen en natuurlijk een doos eieren. Ik ga volgende week met Dick aan de wandel als de hitte die nu verwacht wordt ook weer is verdwenen aldus het voorspellende KNMI, en die wil ik verrassen met spektaart, dus extra eieren ingeslagen. Bij van Loo ontbijtspek voor de quiche Lorraine en nog wat lekkers als ham voor onder een eitje. Later in de middag nog naar Boom en Bosch voor yoghurt, melk en kaas voor de quiche. Intussen was het behoorlijk snoei geworden maar toch nog even een stukje gewandeld in het bos achter.
Gelukkig koelde het 's-avonds goed af en in de loop van de nacht werd het zelfs fris of misschien wel koud. De flat was in ieder geval goed afgekoeld, de thermometer gaf 21 graden aan na de koele nacht. 

Geen opmerkingen: