21 juli 2023

Gewoon niet zo'n zin

 

Sambal oelek


Eigenlijk had ik ook voor vandaag een hele wandeling bedacht, een ouderwets "Zwart boertje", bushalte Ermelo en dan terug naar Nunspeet, lang niet gedaan en een beetje huiver voor dat onbekende roofdier, de wolf. Het bleek dat bus 104 niet meer rijdt, wel begrijpelijk want vaak had ik die bus voor mij alleen, maar nu moest je eerst bestellen en dat is niks voor mij, jammer, maar helaas. En zo werd het de fruitboer in Bunnik die dan misschien geen Hedelfingers, die bijzondere kersen had maar wel van die heerlijke pruimen en dat voor slechts 3 euro de kilo. Met twee kilo van dat lekkers en al smikkelend op de terugweg telkens een rijp pruimpje proevend peddelde ik weer naar huis. En in de loop van de middag naar boer Dirk voor de aanvulling van de zuivel. Verder zette ik een stuk van het rundvlees dat ik gisteren bij de boer had gekocht in een pan te marineren op de wijze die Hugo mij had geadviseerd voor een stuk rugspek van het varken, grof gesneden ui, lekker verse, sappige knoflook in stukjes, olijfolie, zout, flinke klodder sambal en een scheut sojasaus. Af en toe even omroeren en in de koelkast met de klein gesneden stukjes vlees.
In de loop van de middag begonnen de benen toch wel te kriebelen en besloot ik om nog even een speed wandeling te maken door het bos, dat werd 7 kilometer, afgepast op de stappenteller (best handig!) en was ik keurig om 20.30 present aan de virtuele bridgetafel op stepbridge, waar Roos al op me zat te wachten. Merkwaardig genoeg begin ik weer steeds meer plezier in het bridgen te krijgen. Dat komt doordat ik me niet meer opwindt als het niet goed gaat en we slecht scoren. Eindelijk, na 75 jaar hoef ik niet meer zo nodig "goed" te zijn in de dingen die ik denk te kunnen har har. En het is echt gezellig zo even vrijwel iedere dag even te bridgen; half negen is zo langzamerhand een vaste afspraak geworden, Soms hebben we niks afgesproken en dan kijk ik of Roos er al zit: "ben je daar p?", vraag ik dan aan RoosvdBu. 

Geen opmerkingen: