20 juli 2023

Eerst appeltaart

 Voor vandaag bedacht ik mij om van Hollandse Rading naar Den Dolder te lopen, dat is eigenlijk een kort stuk en daarom breidde ik het met behulp van Komoot uit. Ik ben daar niet zo handig in, maar heb het desalniettemin redelijk voor elkaar gekregen en "das hat mir sehr gefreuet". Maar allereerst, aangekomen op het stationnetje van Holl. Rading bij de gelegenheid een koffie met appelgebak besteld en binnen opgegeten onder het mom, je bent de hele dag al buiten. Smaakte me zodanig dat ik besloot om ook zelf weer eens wat vaker appeltaart te gaan bakken en wel in een wat grotere vorm dan die ik heden gebruik. De allervriendelijkste jonge vrouw die mij van koffie en taart had voorzien gecomplimenteerd over de kwaliteit van de taart en daar ging ik welgemutst op weg en liep via een omweg door het Maartensdijkse en Splinterenburg bos naar de boerderijwinkel waar ik wat rundvlees van de Jersey stieren en een paar varkenskarbonades insloeg. In Splinterenburg op een bankje mijn meegenomen salade gegeten en een beetje uitgerust. Onderweg vastgesteld dat 10 kilometer wandelen ongeveer 15.000 stappen betekent.
Thuis aangekomen de fiets gepakt en wat boodschapjes gedaan waaronder een grotere appeltaartvorm. Vervolgens een smakelijke scherpe schotel gemaakt met de kippenvleugeltjes die ik nog gebakken en wel in de vriezer had liggen. 's-Avonds naar podcasts van de VPRO zitten luisteren, moet ik vaker doen.

Geen opmerkingen: