18 juli 2023

Kersen uit Vaals

 

Hedelfinger kersen van de Vaolser markt


Vorige week was ik bij vriend Dick en had hij mij uitgebreid verteld over de heerlijke kersen die hij op de dinsdagmarkt in Vaals had ingeslagen en hadden we zo fijn gewandeld, ook al had ik daar, door bij Roos de verkeerde wandelschoenen mee te nemen (te kleine wel te verstaan) een blauwe nagel en zere voeten aan overgehouden, dat ik had voorgesteld dat we dat bezoek, kersen en wandeling deze week zouden herhalen. Vandaag kocht Dick dan ook op mijn "bestelling" flink Hedelfingertjes in en zou ik woensdag weer Vaalswaarts gaan, ondanks de geplande werkzaamheden aan het spoor zodat de reis nog langer zou gaan duren. Het zou overigens anders lopen.
Ik liep gezellig samen met Roos naar het station, dit keer met m'n eigen wandelschoenen die die lieve Roos voor mij had meegesjouwd toen ze hier afgelopen vrijdag kwam, ze had ook een heerlijk stukje gebraden lamsvlees speciaal voor me meegenomen. Ik zwaaide haar uit op station Den Dolder en ging zelf op stap naar station Hollandsche Rading, waar nog geen minuut later de trein aankwam, de OV-engel is weer helemaal paraat. Ik bedacht me nog dat een wandeling van Hollandse Rading weer eens wat anders is dan altijd maar dat Houdringhe bos en zo lekker dichtbij. Van Dick kreeg ik nog een berichtje dat hij de kersen had ingeslagen, het water liep in m'n mond.

Geen opmerkingen: