27 juli 2023

Een oude vriend kwam op bezoek

 Vandaag was het geen aantrekkelijk weer om aan de wandel te gaan zoals hij eigenlijk had voorgesteld, mijn oude vriend Peter C. die ik al ken vanaf de tijd dat we samen op het HLW, de middelbare school in Amsterdam zaten. Hij zou in de loop van de middag komen, bij mij eten en "dan maar" een praatje op de bank, omdat het weer niet aanlokkelijk was voor een wandelingetje. Maar dat was al met al een prima manier om weer eens lekker bij te praten en het eten smaakte ons beiden uitstekend. Ik had me uitgeslood, was vanmorgen al met de eerste trein om 6.30 uit Wijhe vertrokken, heel stil gedaan om Roos niet wakker te maken. Op het perron viel het mij op dat er al zo gepraat werd, en het ging alleen over vliegreizen, en de problemen dat het zo druk was op Schiphol en zo heet overal in Zuid Europa. Ik heb er best wel moeite mee dat niemand zich er ook maar een sikkepit van aantrekt dat het klimaat helemaal op hol gaat en dat niemand zich realiseert dat we er collectief voor gezorgd hebben dat het zo ver kwam en er ook collectief tegenaan zullen moeten om de verslechtering van het klimaat te remmen door minder auto te rijden, minder te vliegen, minder energie dus gebruiken. Maar ik merk daar niets van, in de straten is het nog drukker dan voor de Corona tijd en er wordt gevlogen als nooit tevoren. Ook daarover hebben Peter en ik van gedachten gewisseld, Peter maakte zich overigens over andere zaken druk dan ik, dat is wel grappig te constateren.

Geen opmerkingen: