05 juli 2023

Noodweer

 Had ik gisteren vriend Peter C. gevraagd of hij wellicht gelegenheid had om elkaar - waar dan ook - te ontmoeten daar had hij voorgesteld om de volgende dag, vandaag dus bij mij langs te komen, voor een wandeling nota bene! Hij had voorgesteld om dan om 14.00 uur bij mij op de flat te komen. Dat kwam mij goed uit want ik had 'smorgens een afspraak in het kader van het "men4age" project van het RIVM, een project waarbij het immunologisch vermogen van ouderen wordt gemeten, het gaat om een vaccin tegen het encefalitis virus en natuurlijk doe ik daar aan mee, je bent immunoloog of niet toch? Maar ja, KNMI had voor vandaag ook een nogal indringende voorspelling, het zou noodweer worden en dat was bij mijn wandelingetje naar het gezondheidscentrum al duidelijk, het waaide zodanig dat de takken van de nog bebladerde bomen naar beneden kwamen. Ik liep dan ook via een veilige route met m'n handen boven m'n hoofd naar de onderzoekslokatie. Na afloop terug op de flat waarschuwde ik Peter nog dat het wel erg slecht weer dreigde te worden en inderdaad er was al een code rood afgegeven voor Noord Holland waar hij vandaan moest komen, de treinen reden ook niet meer dus het was echt serieus. Het waaide als het laatste oordeel in de loop van de middag, maar hield zo rond 16.00 uur ook weer op. Ik had met Roos afgesproken dat ik bij haar zou komen opdat we de volgende dag een wandeling zouden maken. NS en Interrail zorgden voor goede communicatie omtrent de mogelijkheden van het treinverkeer. Zo zag ik tot mijn genoegen dat er een mogelijkheid was om in Wijhe te komen, eerst nog via Arnhem maar later zelfs via Amersfoort en Deventer, het stukje van Amersfoort naar Zwolle nog niet. En zo zat ik 's- avonds gezellig aan een wijntje bij Roos.

Geen opmerkingen: