12 september 2014

Van Wichmond naar Ruurloo

Roos bij de LAW-wegwijzer
We waren vroeg gaan slapen; ik was wel zo moe van al dat gewandel van de laatste dagen; om half acht werd ik pas wakker. Lekker ontbeten en om 9.00 uur waren we weer op pad. Nog even langs d'n Olden Kriet en vervolgens via Vorden door naar station Ruurloo.
Bij Vorden heb je de kruising van het Trekvogelpad en het bekende Pieterpad, het eerste lange afstandswandelpad van NL, ooit bedacht door twee dames. Wat ik niet eerder had gezien was het monument dat ter ere van deze twee dames was opgericht, of beter gezegd, was neergelegd; hun voetafdrukken, vereeuwigd in brons met daaromheen gedenkwaardige, maar moeilijk leesbare woorden en de namen van de twee dames: Toos Goorhuis-Tjalsma en Bertje Jens.
Het was weer een prachtige wandeldag; het was gewoon warm.
Onderweg nog een leuke ontmoeting met een jonge moeder en haar driejarige zoon Thomas. Terwijl Roos gezellig zat te praten met de moeder kon ik me weer eens uitleven als natuurgids voor jonge kinderen en liet ik het geïnteresseerde ventje van alles zien. Ook een holte in een dode boom waarop we klopten om te zien of de kabouter thuis was. Leuk ventje.
Monument voor de dames Goorhuis en Jens,
bedenkers van het Pieterpad
De trein in Ruurlo en met de intercity van Zutphen naar Arnhem. Roos ging nog naar de finale van het vocalisten concours in den Bosch. Ik geloofde het verder wel en ben naar huis gegaan.

Geen opmerkingen: